pondělí 24. září 2012

TĚSTOVINY S CITRONEM, ČESNEKEM A PARMAZÁNEM




Poslední srpnový víkend trávím doma s angínou, penicilinem a brufenem, ale nějak extra se s nima tedy nekamarádím. Spíš se snažím zabavit, takže prozměnu skáču kolem sporáku, vymýšlím a zkouším různé dobroty. V sobotu vymýšlela maminka - dýňové risotto bylo skvělé. Dnes, v neděli, jsem byla na řadě já - tak jsme vyzkoušely recept, který jsem měla v hlavě už poměrně dlouho a byla děsně zvědavá na chuťový vjem - těstoviny s citronem. (Recept je převzatý z lednového čísla časopisu Apetit)

Na 2 porce jsem použila/budete potřebovat

200 g těstovin (originál uvádí linguine, vyjdete i s kvalitními špagetami, já v nouzi použila klasické ‘vrtulky’)
1 citron (kůru i šťávu - kůru před strouháním pečlivě omyjeme mýdlovou vodou, úplně nejlepší je používat citrony v bio kvalitě)
2 stroužky prolisovaného česneku
50 g strouhaného parmazánu
hrst nasekané petrželky
4 lžíce olivového oleje
sůl, pepř

Příprava těchto těstovin je opravdu velice jednoduchá, rychlá a prakticky analogická k Aglio olio e peperoncino.

Těstoviny dáme vařit. Ve větší míse nebo hrnci smícháme dohromady nastrouhanou citronovou kůru, vymačkanou citronovou šťávu, česnek, parmazán, petrželku a olivový olej.

Jakmile budou těstoviny hotové, slijeme je a okamžitě přidáme do mísy se všemi ingrediencemi, kde vše pečlivě promícháme. Dosolíme, dopepříme, můžeme ještě dozdobit petrželkou a parmazánem, a podáváme.

Musím říct, že tahle netradiční kombinace s citronem mě docela dostala. Díky šťávě určitě můžete čekat kyselejší chuť, ale rozhodně ne v negativním slova smyslu. Je to pikantní, zajímavé a osvěžující. A parmazán je prostě, jako vždy, skvělý, miluju ho.

Žádné komentáře: