pondělí 24. září 2012

OSTRUŽINOVÝ CHEESECAKE





Právě jsem strávila týden na chalupě. Lesy, louky, naše bylinky, náš sad, náš klid. Hrozně jsem si přála nasbírat strašně moc borůvek, které považuju ze sezónního ovoce snad za nejlepší, abych z nich následně mohla třeba upéct cheesecake nebo uvařit ovocný knedlíky s tvarohem. Bohužel, borůvky se nekonaly, neboť v místních luzích a hájích už borůvková sezóna vzala za své. Místo toho se mi ale podařilo nasbírat spoustu ostružin (spoustu červů taky, hehehe) a pár zbylých malin z července (a taky jednu lesní jahodu :). Takže se přece jen peklo.

Na ostružinový cheesecake jsem použila/budete potřebovat:

cca 350g zralých lesních ostružin + trochu malin na ozdobení
250g tučného tvarohu
300g Lučiny
2 vejce
100g krupicového cukru
20g másla + na vymazání formy
160g máslových sušenek

Ostružiny přebereme a omyjeme v sítu, ty nejhezčí si necháme na dozdobení dortu.

Máslové sušenky roztlučeme válečkem na sušenkovou drť (nejlépe v pytlíku a přes utěrku), stejně tak dobře je ale můžeme rozdrtit v kuchyňském robotu. Máslo si rozehřejeme a v míse vypracujeme se sušenkami v základní těsto na korpus. (Máslové sušenky, jak také název napovídá, v sobě již svou dávku másla mají. Proto není zcela nutné spojovat je máslem a pokud Vám množství másla nebude stačit, lze těsto na potřebnou konzistenci doředit troškou vlažné vody.)

Dno dortové či koláčové formy si vyložíme pečicím papírem, boky vymažeme máslem. Sušenkové těsto rovnoměrně prsty rozprostřeme po dně formy a schováme do lednice.

Připravíme si tvarohový základ. Tvaroh, Lučinu, vejce a cukr smícháme dohromady, až nám vznikne hladká jednolitá směs. Poté vmícháme ostružiny. (Množství cukru jsem přizpůsobovala hlavně tomu, že ostružiny bývají přece jen trošku kyselé. Cheesecake vyšel sladký tak akorát, nejsem zastánce přeslazených dortů, nicméně doporučuji ochutnat a přizpůsobit vlastním chuťovým pohárkům :).

Tvarohovou směs nalijeme na sušenkové těsto, zarovnáme povrch a pečeme v troubě rozehřáté cca na 180°C zhruba 35-45 minut. Hotový cheesecake by měl mít jemňounce nazlátlé okraje a střed by měl být po poklepání na bok formy lehce rosolovitý. Necháme ho chladnout na mřížce, vyjmeme z formy, dozdobíme a dáme vychladit do lednice alespoň na 2 hodiny.

Cheesecake je taková moje alma mater. Tenhle recept je, já vím, spíš taková znouzectnost (A ano, vlastně to neni ani cheesecake). Nicméně byl moc dobrej, podle tatínka nejlepší až třetí den :D A pekla jsem ho v Remosce. Cha.

1 komentář:

Zrzunka řekl(a)...

vypadá krásně :)
normálně škoda ho jíst!