úterý 25. září 2012

MUFFINY EARL GREY






Jste spíše čajový typ? Baví vás černé čaje? Máte rádi bergamot? Snídáte? Pokud ano, tyhle koláčky budou nejspíše Váš šálek čaje ;)

Hodně mě zaujaly v muffinovém speciálu časopisu Apetit, ale teprv teď jsem se dostala k tomu je upéct. Dobře jsem udělala.

Na 12 větších muffinů budeme potřebovat:

250 ml plnotučného mléka (použila jsem BIO)
6 sáčků čaje Earl Grey
280 g hladké mouky (určitě můžete část nahradit celozrnnou)
120 g třtinového cukru
2 lžičky sody bicarbony
1 lžičku prášku do pečiva
½ lžičky soli
1 vejce
90 g másla, rozpuštěného a zchladlého
130 g bílého jogurtu
3 lžíce medu

Mléko si zahřejeme v kastrůlku těsně pod bod varu a sejmeme z plamene. Vložíme čaj, zakryjeme pokličkou a necháme 45 minut louhovat.

V jedné míse si smícháme suchou složku - tedy mouku, cukr, sodu, prdopeč a sůl. V druhé potom lehce prošleháme 1 vejce, přišleháme máslo, potom jogurt, med a nakonec i mléko ochucené Earl Grey čajem.

Obě složky smícháme dohromady (pozor, nepřemíchat - malé hrudky v těstě nevadí) a plníme jimi formu vyloženou papírovými košíčky. (Pro lepší efekt můžeme péci i ve vymazaných čajových hrnečcích :) Pečeme při 200°C asi 25 minut, nebo dokud Vám nevyjde z muffinu špejle suchá. (Ale dáme si pozor, abychom muffinky úplně nevysušili.)

Podáváme k snídani či svačině, a nejlépe s čajem - já osobně pěkně s mlékem jako v Anglii :)

1 komentář:

Zrzunka řekl(a)...

čaje i snídaně miluju :)
a tohle mě fakt nadchlo, super nápad!
čaj "jako v Anglii" tedy s mlékem, nemám odvahu zkusit