pondělí 24. září 2012

SALÁT Z PEČENÉ ČERVENÉ ŘEPY S KOZÍM SÝREM




Tenhle salát jsem dělala jako předkrm na slavnostní tabuli v rámci tatínkových narozenin, takže Vám můžu s klidem prozradit, že lépe upravenou červenou řepu jsem ještě nejedla. A to zdaleka není všechno.

Veškeré chutě v tomto salátu jdou tak skvěle dohromady, až mě to obrovsky překvapilo. A naštěstí nejen mě, ale i ostatní strávníky, což bylo samosebou nejdůležitější :) Recept jsem objevila na mém oblíbeném blogu Chez Lucie a ani jsem ho nijak neupravovala, tudíž na mne nespadají absolutně žádné zásluhy, ale je to opravdu tak vynikající, že se o to s Vámi musím podělit.

Dělala jsem 5 porcí, na které jsem použila:

2 červené řepy (menší)
1 pytlík polníčku (prodávají ve velkých supermarketech např. vedle rucoly, popř. i v mixu s ní)
1 plísňový kozí sýr
2 hrsti vlašských ořechů, nahrubo nasekaných
zálivku z olivového oleje, octa, medu, soli a pepře

Červené řepy omyjeme, zabalíme do alobalu a dáme na 2 hodiny péct (nejlépe s nečím jiným, jako já např. s dortem, ale můžete i samotné, zhruba na 220°C). Poté řepy necháme trochu vychladnout, vybalíme je, oloupeme a dáme vychladit do lednice. Chladné a oloupané řepy krájíme na tenké plátky, jde to dobře na klasickém struhadle na ‘oddílu’ určeném pro krájení plátků okurek.

Polníček propláchneme vodou (pokud není praný, bývá to napsáno na obalu) a smícháme s připravenou zálivkou - mělo by stačit tak 8 lžic.

Kozí sýr si nakrájíme na plátky a dáme je rozpéct pod gril. Protože já nemám gril ani v troubě, ani v mikrovlnce, ale jen takový malý stolní stoletý s mřížkou, kladla jsem plátky na pečicí papír a rozpékala na něm.

Vlašské ořechy si nakonec opražíme nasucho na pánvičce. Na talíř pak klademe červenou řepu, na ni polníček, nahoru přidáme cca 4 plátky rozpečeného sýra a zasypeme vlašskými ořechy.

Chachá. Kdybyste náhodou měli pocit, že kozí sejra je zbytečnost, protože stejně 80% lidí jí jenom kravskej, a jen záminka pro originální název, nedejbože, že postup přípravy salátu je analogický k topince s taveňákem s plátky rajčat navrchu, asi tady nemáte co dělat a můžete se jít směle družit s váženými čtenářkami webu městožen.cz .)))

Žádné komentáře: