pondělí 24. září 2012

SMETANOVÉ MUFFINKY V ÚPRAVĚ PRO DĚTI




Ačkoli měla moje maminka úplně odlišný názor, ANO, děti milují barevné sladkosti. Tyhle prcky jsem dělala na každoroční rodinnou oslavu velikosti naší rodiny. To bylo radosti ! :)

Recept na muffinky je velmi snadný. Už jsem ho tu jednou zveřejňovala, takže pro připomenutí:

Na zhruba 60 dětských mini muffinů budete potřebovat:

Suchá složka:

250 g hladké mouky
160 g cukru (používám třtinový)
2 lžičky sody bicarbony
půl lžičky práčku do pečiva
půl lžičky soli

‘Mokrá’ složka:

200 g zakysané smetany
2 vejce
160 ml mléka
lžička vanilkového extraktu

Suchou složku promícháme. Na mokrou složku prošleháme vejce se smetanou, pak přišleháme i mléko a vanilkový extrakt. Obě složky smícháme, ale nesmíme přemíchat, jinak by muffinky skončily hutné a zdrclé. Obecně by mělo stačit tak 10 míchnutí, to, že v těstě zůstávají hrudky, vůbec nevadí.

Tekuté těsto plníme do formy na muffiny vyložené papírovými košíčky zhruba do výše ¾. Pečeme v troubě vyhřáté na 200°C zhruba 15 minut (nebo dokud nebudou vršky zlaté a špejle nevyjde suchá).

Teď přijde ta důležitější část - vizáž:

Polevu připravuji z čerstvého sýra - Lučiny, a moučkového cukru. Toto množství muffinků jsem pokryla 600 g Lučiny, rozdělených na 6 dávek. Každou dávku jsem barvila jiným barvivem, s tím, že jednu jsem nechala bílou, neobarvenou. Na jednu dávku, tedy 100 g Lučiny jsem použila 25 g moučkového cukru, pár kapek vanilkového extraktu a trochu určité potravinářské barvy. Tyto ingredience jsem prošlehala a následně polevou zdobila muffinky pomocí cukrářského sáčku. Navrch poté přišlo ještě různorodé cukrové zdobení. Nakonec by se muffinky měly nechat ještě vychladit, aby poleva ztuhla.

Servírovat můžete jak klasicky na talířcích, tak i efektnějším způsobem - každý muffinek napíchnout na špejli a vytvořit z nich, například ve váze, jakousi kytici - je to hravé. Sami uvidíte, jak budou děti z barevného občerstvení nadšené :)

Žádné komentáře: