pondělí 29. října 2012

PEČENÁ DÝNĚ S KUŘETEM




Poslední dobou mě velmi baví jídla z pekáče, tj. úplně jednoduchý ‘eintopf’, kde všechno naházíte do pekáčku, necháte hodinu v troubě a máte skvělou večeři téměř bez práce. Včera jsem pro mě a bráchu vyrobila kuře s dýní. Setkalo se to s obrovským úspěchem a osobně to beru jako malou kulinářskou výhru - můj bratr totiž nejí skoro nic jiného než housku se salámem.

Na plný pekáč pro dvě hladové osoby jsem použila/budete potřebovat:

5 větších kuřecích spodních stehen
1 máslovou dýni
2 fialové cibule
olivový olej
dva střiky ovocného octa (použila jsem malinový balzám z VomFass, ale můžete použít i sherry ocet apod.)
sůl, pepř, mletou pískavici, sušené lístky koriandru (koření jsem použila podle fantazie, takže pokud těmito nedisponujete, samozřejmě můžete experimentovat :) )

Kuřecí stehna omyjeme. Dýni oloupeme a nakrájíme na větší kostky. Cibuli taktéž oloupeme a nakrájíme na ‘měsíčky’. Všechno dohromady dáme do pekáče (kuře tak nějak navrch a kůží nahoru), přídáme cca 5 lžic olivového oleje, sůl, pepř a pískavici a dáme péct při 210°C cca 30 minut.

Po půl hodině stehna otočíme, zastříkneme octem a posypeme koriandrem. Pečeme dalších 30 minut, až bude zelenina měkká, cibule zkaramelizovaná a kuře krásně křupavé.

Podáváme přímo z pekáčku, buď jen tak samotné anebo například s bramborovou kaší.

Dobrou chuť !

Žádné komentáře: