pátek 26. října 2012

ZAPÉKANÉ MÜSLI




Poslední dobou začínám být čím dál více závislá na kvalitních müsli směsích. Jsou zdravé, zasytí a pokud nakupujete u takových skvělých dodavatelů, jako je mixit.cz, můžete si do své směsi přidat opravdu vše jen podle Vaší libosti.

Já jsem se dokonce dostala do toho stadia, že už mi hotové müsli nižší i střední kvality vyloženě nechutná. A tak jsem si vzpomněla na recept mojí maminky, která domácí směsi doma kdysi dávno vytvářela.

Vytvořit si domácí müsli je snad ta nejvariabilnější věc, kterou si doma můžete vyrobit. Do základu přidávejte opravdu co chcete - semínka, ořechy, sušené ovoce, ale i haribo medvídky, čokoládu či lentilky (například pokud máte doma mlsné děti). Sladit můžete samozřejmě taky tím, co uznáte za vhodné - zdravěji to jde javorovým sirupem či například sirupem z agáve. A těm tukům - opravdu doporučuju použít olej řepkový. Ono ač to působí obráceně, je řepkový olej mnohem živinově bohatší, a to hlavně na esenciální mastné kyseliny omega 6, které se v každém jiném běžně prodejném oleji vyskytují jen v zanedbatelné míře.

Na základ müsli směsi budete potřebovat (a samozřejmě si můžete upravit množství) :

800 g ovesných vloček
1 plechovku slazeného kondenzovaného mléka (Salko, Condé)
2 dcl řepkového oleje
3 balíčky vanilkového (ano, vanilkového, nikoli vanilínového) cukru
200 g strouhaného kokosu

Velký hluboký pekáč si vymažeme olejem. Postupně do něj nasypeme/nalijeme všechny přísady a poctivě promícháme. Dáme pražit do trouby na mírnou teplotu. Müsli pražíme 1 hodinu, během níž se mu opravdu musíme věnovat - chce to často promíchávat, poctivě až ode dna, směs má totiž velkou tendenci se připalovat.

Jak už jsem říkala, jako přísady si můžete zvolit co uznáte za vhodné; já jsem každopadně konkrétně použila:

100 g lískových ořechů
200 g rozinek
100 g celých neloupaných mandlí
100 g mandlí na plátky
100 g brusinek
150 g lněného semínka

Jakmile vyndáme müsli z trouby, do horké směsi vmícháme všechny přísady. Necháme vychladnout a můžeme rozdělit do nádob, dóz a vůbec :)

Žádné komentáře: