pondělí 8. října 2012

JAMIE OLIVER'S FISH AND CHIPS





Říkala jsem si, že když už mám mít chutě na junkfood, zvládnu si ho prostě udělat i doma. A takovou tu klasiku, kterou mám spojenou s Anglií (ach), jako jsou Fish and Chips, který jsem naposledy jedla asi před 7 lety (v Anglii), bych si udělat fakt mohla. A když už anglickou klasiku, pak teda i pořádně po anglicku. Tedy našla jsem si recept od Jamie Olivera a snažila se ho příliš nezmrvit. (protože neumím smažit - smažení je extrémně agresivní způsob úpravy jídla - nikterak od Vás, jako spíš od toho oleje - prská, strašně se vzteká a vůbec, já můžu s klidem smažit leda tak ve svářečské masce)

Na cca 12 kousků ryby + hranolky budete potřebovat:

300 g rybích filet (použila jsem filety z mořské štiky, zmrazené, vakuované, od Nowaca)
225 g hladké mouky + na poprášení
285 ml vychlazeného piva
3 lžičky prášku do pečiva
900 g brambor, oloupaných a nakrájených na větší 'hranolky'
sůl, pepř
olej (na smažení)

Filety si nakrájíme na větší kousky (z 1 filety jsem dělala 3 kousky) a ty z obou stran osolíme a opepříme. (Tím pomůžeme dostat z ryby veškerou přebytečnou vodu a ryba bude pevná).

Mouku a prášek do pečiva si vyšleháme se studeným pivem tak, aby výsledné těstíčko bylo lesklé, lepivé, tak zhruba polotekuté. Každý kousek ryby poprášíme moukou a obalujeme v těstíčku tak, aby jím byla ryba všude pokrytá. Následně pokládáme do pánve s dostatečně rozehřátým olejem (tj. prskajícím při kontaktu s kapkami vody), opatrně, abychom se nepocákali (tj. z co nejmenší výšky to jde .))). Smažíme tak 4 minuty, dokud nebude těstíčko zlaté a křupavé. Pokládáme na talíř s ubrousky, aby vsákly přebytečný olej.

(Můžu s klidem říct, že množství ingrediencí na těstíčko je přehnané ! Navíc recept původně uvádí 225 g ryby, já jsem měla již zmíněných 300, a stejně mi hodně zbylo. Klidně tedy od všeho uberte.)

Mezitím si dáme bramborové hranolky vařit do osolené vody tak na 5 minut, slijeme a počkáme, až se všechna voda odpaří. Jakmile budou hranolky zcela suché, osmažíme je ve stejném oleji, jako jsme smažili rybu, dokud nebudou zlatavé. Opět pokládáme na talíř s ubrousky pro zachycení přebytečného oleje.

(Než usmažíme hranolky, rybu si můžeme schovat do rozehřáté trouby, aby zůstala křupavá.)

Podáváme s libovolnou omáčkou (domácí tatarskou, kečupem, rozmixovaným hráškem - jak doporučuje recept, whatever...), hranolky solíme až při jídle (jejich předčasné nasolení způsobuje jejich změknutí.)

Jako, jo. Uspokojila jsem si svou touhu po fish and chips, ale tak nějak jsem doufala, že budu uspokojená mnohem více. Asi 4 hodiny jsem trajdala po městě, potom doma uklízela a pak vařila, tudíž jsem se k jídlu dostala asi až po 6 hodinách s opravdu vlčím hladem (a navíc vědomím, že to musím rychle sníst a zase běžet jinam). Nicméně, stačily 2 kousky a pár hranolků a byla jsem úplně plná, až mi bylo těžko. (Jo, tohle nemá ABSOLUTNĚ nic společného se zdravým stravováním, ano, já vím :)) Prostě toho smažení je moc. Ale veřím tomu, že až na tom budu lépe se časem, a bude mě přepadat junkfood absťák, asi po tomhle sáhnu spíš než po cestě do McČehokoli. Protože ty domácí hranolky jsou prostě skvělý samy o sobě .)

Žádné komentáře: