pátek 22. března 2013

POMAZÁNKA Z ČERVENÉ ČOČKY





Mám pocit, že na tak krásnou potravinu, jako je čočka, se dnes často zapomíná. Čočka totiž neznamená jen ten hnědý blemc ze školní jídelny, ale spousta druhů výživově bohaté luštěniny. Červená čočka je jedním z nich.

Je drobná a světle červené barvy. Obsahuje spoustu bílkovin a vlákniny, ale bohužel ji nemůžete naklíčit. Díky své měkkosti se výborně hodí na přípravu různých pomazánek. Pro tento recept mi byl inspirací podobný od kuchařky ze Svatojánu (jejíž facebooková stránka skýtá strašnou spoustu půvabných věcí!), ale upravovala jsem podle chuti a domácího stavu surovin.

Na misku pomazánky budeme potřebovat:

100 g červené čočky
250 ml vody
3 lžíce pšeničných klíčků
1 lžičku hrubozrnné hořčice
1 lžičku másla
1 lžíci nakrájené pažitky
1 menší cibuli, nakrájenou na malé kostičky
½ kedlubny, nastrouhané najemno
sůl a pepř podle chuti

Červenou čočku propláchneme, vsypeme do vody a uvaříme do kašovité konzistence (asi 10-15 minut vaření). Stáhneme z ohně a vmícháme pšeničné klíčky, hořčici a máslo pro zjemnění. Necháme vychladnout.
(Já jsem rovnou po uvaření ještě vmíchávala pažitku - mám jí z mrazáku ještě z minulého roku, tak aby povolila rovnou.)

Jakmile bude směs zchladlá, vmícháme pažitku, cibuli a kedlubnu. Dochutíme solí a pepřem.

Podáváme na čerstvém pečivu, výborně se hodí domácí celozrnný chléb.

Dobrou chuť a spoustu energie, abychom tu jarní únavu a počasí-nepočasí nějak zvládli!

Žádné komentáře: