středa 22. května 2013

LILKOVÉ PYRÉ S KOZÍM SÝREM





Lilek dokáže rozdělit lidi na dvě skupiny - jeho milovníky a jeho zaryté odpůrce. Já patřím rozhodně do té první. Co Vy?

Když jsem jednou nevěděla co k těstovinám, napadl mě takovýhle recept. Pyré se dá podávat jak samotné, tak i jako příloha či jakási ‘omáčka’ na těstoviny. Já jsem ho podávala právě s nimi - byly z pohankové mouky, proto tak lehce netradiční barva.

Na 1 porci k těstovinám budeme potřebovat:

asi ½ lilku, nakrájeného na kostičky
1 menší cibuli, nadrobno
trošku másla
asi 50 g čerstvého kozího sýra
stroužek česneku
čerstvou bazalku
sůl, pepř

Na pánvi si rozpustíme máslo a začneme na něm, za stálého míchání, opékat cibulku. Jakmile bude zesklovatělá, přidáme lilek, sůl a asi 10 minut opékáme.

Až bude lilek změklý a opečený, stáhneme z ohně a přemístíme do vhodné nádoby. Přidáme kozí sýr, jeden rozmačkaný stroužek česneku, pár natrhaných lístků čerstvé bazalky a pepř. Lehce zamícháme a všechno dohromady rozmixujeme. (Zde záleží na Vás, zda chcete mít pyré s kousky lilku, či úplně hladké).

Hotové pyré přidáme k teplým těstovinám a dozdobíme lístky bazalky.

Dobrou chuť!