čtvrtek 18. dubna 2013

JAHODOVÝ CELOZRNNÝ KOLÁČ





Chtěla jsem něco jednoduchého, rychlého, sladkého, na co budu mít všechny přísady pěkně ve špajzu. Použila jsem tedy své oblíbené těsto, upravila přísady a vyšla mi tahle výborná a zdravá variace na takovou tu úplně klasickou jahodovou buchtu...


A ačkoli je nákup jahod na začátku dubna ještě dosti prapodivný, těch půl kila za dvacku jsem prostě koupit musela - medaili za zralost by tedy jistě nedostaly, ale nebyl to žádný extrém (Taky mám nějakou soudnost.). Takže jsem si pochutnala jak na čerstvých, tak i na koláči!


Na koláč do klasické dortové formy budeme potřebovat:


  • 250 g jemně mleté (hladké) celozrnné špaldové mouky
  • 160 g třtinového cukru
  • 2 lžičky sody bicarbony
  • ½ lžičky prášku do pečiva
  • ½ lžičky soli
  • 2 vejce
  • 200 g zakysané smetany
  • 160 ml sojového mléka
  • 1 lžičku drcené vanilky
  • 2-3 hrsti strouhaného kokosu
  • asi 300 - 400 g jahod, pokrájených na kousky
  • moučkový cukr na dokončení

Nejdříve si smícháme mouku, cukr, sodu, prášek do pečiva, sůl, kokos a vanilku. Zvlášť prošleháme vejce se smetanou, nakonec ještě přišleháme mléko.

Vaječnou směs přidáme do té moučné, lehce smícháme a vzniklé těsto nalijeme do vymazané, pečicím papírem vyložené dortové formy.

Jahody vezmeme a bez nějakého většího ladu a skladu je poházíme po povrchu těsta. Dáme péct asi na 30 minut na klasických 180°C, nebo dokud nevyjde špejle jen s pár vlhkými drobky.

Vychladlý koláč vyndáme z formy a můžeme pocukrovat moučkovým cukrem.

Dobrou chuť!

3 komentáře:

Trrri řekl(a)...

No super a já mám poslední zbytek z těch dvoukilo brambor. :-)

Trrri řekl(a)...

...teda jahod, hehe ;)

řekl(a)...

.)) Hele jeste to musim upravit - zapomnela jsem, ze jsem tam davala jeste kokos .D tak se jeste neunahluj moc .)