úterý 9. dubna 2013

ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S ČERVENOU ŘEPOU


...a vlastně i moje první, ač pozdní, The Daring Bakers Challenge.



(Ruth from Makey-Cakey was our March 2013 Daring Bakers’ challenge host. She encouraged us all to get experimental in the kitchen and sneak some hidden veggies into our baking, with surprising and delicious results!)



Rozhodla jsem se dát do pléna další z těch zdravějších variací na klasiku, jakou čokoládové dortíky bezpochyby jsou. Nebojte se nic - červená řepa se k čokoládě výborně hodí a i její zatvrzelí odpůrci ji nebudou schopni rozeznat. Vsadíte se?

O zelenině v moučnících jsem se už jednou zmiňovala v receptu na mrkvové muffinky. Používá se ke zvlhčení těsta, které je pak nádherně ‘šťavnaté’. V případě oné mrkve nebo právě červené řepy využíváme navíc ještě toho, že tyto druhy zeleniny jsou přirozeně sladké, tudíž nám výsledný moučník zdravě doslazují a není nutné používat větší množství cukru.

Recept je z webu BBC Food. Já jsem ho ještě upravila ve snaze vytřískat z té dobroty i co nejvíc zdraví, ale pokud nebudete disponovat celozrnnou moukou nebo třtinovým cukrem, samozřejmě můžete použít mouku hladkou a cukr bílý.

Na 12 muffinů budeme potřebovat:


  • 75 g holandského kakaa
  • 180 g jemně mleté špaldové celozrnné mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 215 g třtinového cukru (recept uvádí 250 g, což mi přišlo vážně zbytečně moc - což se mi potvrdilo, výsledek byl dle mě sladký dostatečně)
  • 250 g vařené červené řepy
  • 3 vejce
  • 200 ml rostlinného oleje (kukuřičného, řepkového nebo slunečnicového)
  • 1 lžičku drcené vanilky nebo vanilkového extraktu

Ve velké míse si smícháme kakao, mouku, prášek do pečiva a vanilku (pokud nepoužíváme tekutý extrakt). Poté ještě vmícháme cukr a dáme stranou.

Červenou řepu si oloupeme, nakrájíme na kousky a rozmixujeme na kaši. Přidáme vejce a olej (popř. ještě vanilkový extrakt) a krátce prošleháme, dokud nebude směs hladká.

V mouce v míse si uděláme důlek a přidáme tekutou směs z červené řepy. Smícháme a můžeme plnit do forem vyložených papírovými košíčky.

Pečeme v troubě asi 30 minut při teplotě 180°C, dokud nevyjde špejle jen s drobnými drobečky, ale zase dáme pozor, abychom muffiny nepřepekli a ony si uchovaly svou delikátní vlhkost. Podáváme jen tak nebo třeba s kopečkem šlehačky.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře: