neděle 6. ledna 2013

PIKANTNÍ KAPR S POMERANČI




Letos jsem se konečně rozhodla zasáhnout do našeho neměnného štědrovečerního menu. A vyplatilo se to!

Jelikož smaženého kapra vážně nemusím, velmi vítám rozšíření počtu chodů minimálně o jeden. U nás je to každoročně kapr na sardeli, což je dobrota veliká. Nicméně letos jsem chtěla udělat změnu. V loňském Apetitu jsem našla recept na ostrou pomerančovou makrelu a s malými změnami aplikovala na kapří filety. Můj úspěch Vám nejlépe dokážu asi tak, že svoji porci do posledního sousta snědl i můj bratr - odchovanec kuřecích řízků i na Vánoce, co ryby absolutně nemůže pozřít :)

Na 7 menších kapřích filet jsem použila:

2 lžíce hladké mouky
lžičku mleté uzené papriky (nebo sladké)
3 lžíce olivového oleje
2 pomeranče (ale v pohodě stačí 1)
2 najemno nasekané sušené chilli papričky (originál receptu uvádí 1-2 lžičky pasty harissa nebo chilli pasty, kterou jsem bohužel nesehnala - pokud máte, rozhodně využijte!)
50 g loupaných opražených mandlí (nebo piniových oříšků)

Z pomerančů si nastrouháme kůru na delší nudličky a dáme pozor, abychom nestrouhali i bílou vrstvu pod oranžovou kůrou. Poté je rozkrojíme a vymačkáme šťávu. Přidáme kůru, lžíci oleje,chilli papričku či pastu a promícháme.

Filety si osolíme a obalíme v mouce smíchané s paprikou. Oklepáme přebytečnou mouku a opékáme asi 5 minut na zbylém rozehřátém oleji.

Po pěti minutách přilijeme pomerančovou směs a necháme probublávat, dokud nezhoustne (jako sirup).

Podáváme s opraženými oříšky, popřípadě posypané lístky koriandru.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře: