sobota 14. září 2013

MRKVOVO-ČOČKOVÁ KRÉMOVÁ POLÉVKA



Poslední dobou jsem spíš na vaření, než na pečení sladkého a cukrařinu.. A musím se pochválit, jde mi to čím dál lépe .))) Tahle polévka je totiž úplně, no, mňam prostě. Takže recept si musím zapsat, než to všechno zapomenu, jak to u těhle mých výmyslů bývá, protože málokdy něco dělám dvakrát... i když si vždycky po ochutnání slibuju, že tohle minimálně každej tejden..

Na polévku budeme potřebovat:

asi 2 litry kuřecího vývaru (domácího, poctivého, klasického - z jednoho kuřecího skeletu, kousku celeru, petržele a mrkve, bobkového listu a nového koření)
500 g mrkve, pokrájené na kolečka
150 g zpola uvařené (dovaříme v polévce) čočky (dle libosti, já použila klasickou velkozrnnou, ale třeba červená by byla dle mě ještě lepší)
jednu velkou cibuli najemno
šťávu z jednoho pomeranče
lžíci másla
asi 3 cm zázvoru, na kousky nakrájeného
lžičku chilli (plátků, ne mletého)
lžíci mletého koriandru
200 g (kelímek) smetany ke šlehání
sůl

Pokud už máme hotový vývar, ve velkém hrnci si rozpustíme máslo a opékáme na něm cibuli s mrkví, dokud cibule nezačne karamelizovat. Poté vlijeme pomerančovou šťávu, přidáme koriandr, zázvor a chilli, necháme chvíli probublat a nakonec přidáme vývar.

Přivedeme opět k varu, vsypeme zpola uvařenou čočku a vaříme, dokud nám mrkev nezměkne. Jakmile bude měkká dostatečně, sejmeme z ohně a tyčovým mixérem vše rozmixujeme. Nakonec přilijeme smetanu, promícháme a podle chuti osolíme.

Podáváme, například a nejlépe, s indických chlebem naan (já jsem ho zatím jen koupila v Marks&Spencer, ale u Kitchenette na něj najdete rovnou dva recepty .)

Dobrou chuť!


4 komentáře:

Skills of art řekl(a)...

Hm... nedávno jsem si stáhla do tabletu aplikaci s recepty a jako první mezi polévkami byla čočková (podle fotky i s mrkví), takže se na ní chystám také :-) Ten chlebík k tomu musí být dokonalý! :-)

Hezký večer,
http://skills-of-art.blogspot.com

Skills of art řekl(a)...

Hm... nedávno jsem si stáhla do tabletu aplikaci s recepty a jako první mezi polévkami byla čočková (podle fotky i s mrkví), takže se na ní chystám také :-) Ten chlebík k tomu musí být dokonalý! :-)

Hezký večer,
http://skills-of-art.blogspot.com

Cooking with Šůša řekl(a)...

Ahoj, polévka vypadá moc dobře. Nedávno jsem vařila jenom mrkvovou, ale s tou čočkou to budu muset taky vyzkoušet :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

Elza řekl(a)...

dobrý nápad, už nevím, co vymýšlet